Goede product research bepaalt het succes van jouw dropshipping
Product research is essentieel voor bedrijven om weloverwogen beslissingen te nemen over productontwikkeling, marketing en positionering. Op deze manier wordt het voor jou als ondernemer makkelijker gemaakt om te kunnen besparen op de kosten, om efficiënter te werken en om beter te kunnen plannen en communiceren. Ga direct door met het lezen van deze tekst als je meer wilt weten over hoe optimaal product research bijdraagt aan de succesfactor van je dropshipping bedrijf.
Wat is product research?
Product research is het proces van het verzamelen van informatie over een product om het marktpotentieel, de behoeften van klanten en het potentieel voor succes vele malen beter te begrijpen. Als bedrijf krijg je dus veel meer inzicht tot de dagelijkse werkzaamheden van de klant. Het gaat om het analyseren en het evalueren van gegevens met betrekking tot het product, de doelgroep en de concurrentie.
Dankzij de inzichten die door productonderzoek kunnen worden verkregen, kunnen bedrijven nieuwe kansen identificeren, verbeteringen aanbrengen in bestaande producten en hun berichten aanpassen om effectief hun doelgroep te kunnen bereiken. Je vindt diverse hulpmiddelen om product research uit te voeren, waaronder ook de product tracker van e-pickr. Hiermee vind je relatief eenvoudig winstgevende producten voor dropshipping.
Belang van product research
Tekeningen van vroeger en meerdere wetenschappelijke studies over dropshipping praktijken zijn al jaren terug ontdekt. Het uitvoeren van marktonderzoek en dropshipping product research is cruciaal voor succesvolle dropshipping, maar ook voor andere vormen van online business. Zonder research loop je namelijk het risico om te gokken in plaats van te investeren, waardoor je onnodig geld kunt verliezen. Niets is vervelender dan geld uitgeven aan gokken en dan alsnog verliezen.
Aandachtspunten
Ben je het laten uitvoeren van product research aan het overwegen? Dan zijn er een aantal punten die zeer belangrijk zijn waar je rekening mee moet gaan houden. Denk vooral aan de prijs in combinatie met de kwaliteit van het product. Je kunt ook denken aan de verzendkosten en de verzendmethode, de marktvraag en eventueel ook seizoentrends. Al deze zaken doen de kosten kunnen ook hoog oplopen.
Tips product research
Hier zijn enkele tips voor het uitvoeren van product research, maar dan op de correcte wijze. Start door eerst het doel en de scope van het onderzoek te definiëren en door het verkrijgen van inzicht over diepgaande perspectieven. Combineer vervolgens meerdere methodes, wees objectief in alles wat je doet, analyseer en interpreteer eerst en stel altijd duidelijke vragen.